Eindelijk in Australië - Reisverslag uit Oakleigh East, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Eindelijk in Australië - Reisverslag uit Oakleigh East, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Australië

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2013 | Australië, Oakleigh East

Mijn vlucht was bijzonder goed met 4 stoelen voor mezelf. Dus lekker slapen. Het eten aan boord is zelfs erg goed, maar t toetje bestond uit rode bonen in een soort choco pudding. Jak! Dat doen die aziaten vaker begrijp ik nu.

Nicole haalde me op van het vliegveld om half 3 s nachts en na een goede nachtrust werd ik wakker in een buitenwijk van Melbourne, met regen en 13 graden. Na wat internetten en rondkijken in huis en de straat kwam Nicole thuis en even later kwam Emma op bezoek. (Ps ik ken beide dames van mijn reis in Cuba) Nicole heeft lekker gekookt en tijdens het eten hebben we bijgekletst en plannen gemaakt.
De volgende dagen knapt het weer maar langzaam op en ik blijf het koud hebben. Ik zwerf een dag door Melbourne en verdwaal in een super grote mall. Nicole en ik gaan 2 avondjes wat drinken, wat op vrijdag iets uit de hand loopt, en we maken plannen voor t weekend. Het wordt Philip island, een eiland waar, koala's, pelikanen, kangaroo's, pinguïns, walibis etc leven en in de wateren eromheen zeehonden, stingray en in het seizoen walvissen.
We zijn uitgenodigd bij vrienden van Nicole. AnnaLisa en Mark hebben een vakantiehuis op t eiland. We ontmoeten ze met de lunch. Lieve mensen met een voorliefde voor wijn. Alcohol in Australie is prijzig, maar ik heb nig geen Aussie gezien die zich hierdoor liet weerhouden. Als bedankje neem ik een mooie fles wijn mee. We hebben een gezellige middag en avond, maar door de alcohol komen we niet aan de pinguïn parade toe (alle pinguïns komen tussen 8 en half 9 'thuis' van hun dagje werken in zee en waggelen tegelijk naar hun nest. Lijkt me eigenlijk wel komisch) . Wel zien wel ganzen en pelikanen.
De volgende dag rijden we over het eiland naar de uiterste punt met prachtige uitkijkpunten en een informatiecentrum met veel info over de dieren. Ik zie ontelbaar veel zeemeeuwen die aan het zorgen zijn voor hun kleintjes die net geboren zijn. Er is ook de zeehonden rots vop een eiland voor de kust zp. O waar ken ik dat van, ja; de Wadden eilanden. Een Walibi is rustig aan het grazen en stort zich niet aan de bezoekers een paar meter verderop. Ik geniet met volle teugen. Dan gaan we naar een gebied waar koala's leven in het bos. Omdat de koala's in aantal afnamen worden ze hier beschermd, in hun natuurlijke leefgebied en is alles in t werk gesteld voor goede omstandigheden om zich voort te planten. Koala's leven in eucalyptus bomen en zijn eigenlijk de hele dag stoned van t eten ervan. Hierdoor slapen ze veel. Ze worden even wakker, rekken zich uit, krabben wat, verplaatsen misschien 30 cm en slapen weer. Ik had veel geluk omdat er 1 wakker was en sloom op de railing liep van de uitgezette wandelroute op hoogte (halverwege de hoogte van de bomen). Ze zien er zo aaibaar en knuffelig uit! Uiteraard is dat allemaal verboden, maar foto's maken niet. Hij maakte zelfs een andere koala wakker en het geluid dat ze maken is echt heel raar! Een uur later was ik terug (na een boswandeling) en de rust was wedergekeerd. Tja, ze leven hier in het wild maar zijn niet echt wild!
Hierna gaan we lunchen met fish&chips. En uit Engeland overgewaaide gewoonte (zoals zoveel met hun engelse achtergrond). Deze is fantastisch. De vis is zo vers en de olie blijkbaar ook, dat we echt smullen vanaf ons bankje aan zee, met ik denk zo'n 50 toekijkende zeemeeuwen.
AnneLisa en Mark zijn terug van hun boottrip en vertellen mij dat er een stingray van zeker 2 meter doorsnee onder de boot doorzwom. Mmm best jaloers. We nemen afscheid en komen om 18.00 uur moe maar tevreden bij Nicole thuis.

  • 19 November 2013 - 06:40

    Petra:

    oeps...weer niet gelukt....?! Alexandra had de tip om t als reactie hier te plakken..misschien lukt dat..?

  • 19 November 2013 - 06:56

    Petra:

    Jáááá..... tis gelukt!! :)

  • 19 November 2013 - 07:17

    Wendy:

    Wat een belevenis zeg, zoveel dieren daar aan de andere kant dat ik me afvraag welke dieren wij hier hebben die daar niet rondlopen/zwemmen.
    Veel plezier dame. X

  • 19 November 2013 - 09:22

    Bep:

    Goeie morgen Daan, geen idee hoe laat het bij jou is. Wat zijn die mensen van die reacties hierboven vroeg zeg! Dacht ik dat je daar in 30 40 graden terecht zou komen....nou dat is wat anders dus. Wat niet is kan nog komen. Lijkt me mooi om al die dieren te zien. Veel plezier daar!
    Ben een paar dagen weg, dus volgende week schrijf ik weer terug. Doei, dikke knuffel van Bep


  • 19 November 2013 - 10:57

    Monique:

    Daan, ik had ook last met het plaatsen van verslagen. Wat handig is (maar misschien doe je dat al) om het eerst in Word te schrijven en op te slaan en dan kopiëren en plakken. Dan ben je in ieder je verslag niet iedere keer kwijt.
    Lekker hoor zo'n Koala leven...Have fun! X

Verslag uit: Australië, Oakleigh East

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13790

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: