Cairns - Reisverslag uit Michaelmas Cay, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Michaelmas Cay, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2013 | Australië, Michaelmas Cay

Cairns
Ik leer Joanna uit Colombia kennen via onze gezamenlijke kamer. Ze besluit mee te gaan naar Kuranda. Het is een klein toeristenplaatsje in het regenwoud. Wij besluiten met de bus te gaan omdat de andere mogelijkheden heel toeristisch en duur zijn. Via een prachtige weg komen we snel in Kuranda en gaan we meteen een pad volgen naar de watervallen. Eerst prachtig door het woud, over een waterstroom en langs een brug. Daarna volgt er een gewone weg en het blijkt ver lopen. We spreken af terug te liften omdat we best moe zijn. De watervallen zijn de inspanning waard en we volgen een soort steigerpad omlaag door het woud naar een nieuw uitzichtpunt en een oud station. Na rondgekeken te hebben stop toevallig de enige trein vol toeristen om een foto te maken. Wij lopen met de meute mee en stappen op de oude stoomtrein. Joanna vindt het eng. 'Zoiets durf ik niet, zou ik zelf nooit doen' het levert ons leuke foto's op en een lift naar het dorpje terug waar we onszelf belonen met een heerlijk ijsje!
Dat slapen in een 'dorm' (gedeelde kamer) gaat als volgt. Je deelt een kamer met 3 tot 8 personen en de prijs hangt af van het het hostel en de grote van de dorm dat je kiest. Soms is er een douche en toilet op de kamer, maar die kan ook op de gang of zelfs buiten zijn. (Stukje lopen en hopen dat het niet regent). Mijn laatste 2 kamers waren minder. Er was een meisje dat duidelijk nog zelf niets thuis hoefde te doen of betalen. De kraan liep voortdurend voor niets, ze boerde continu en was zeer ruim met gebruik van dure producten. Daarna kwam ik op een kamer met veel zwijgende mensen. Ook heel gezellig dus. Hier was 1 dame die het presteerde om echt overal kleding en spullen neer te leggen. Toen ik een kamergenoot ernaar vroeg gaf hij als antwoord; tja ze is wat slordig. Slordig? Bij de wastafel, in de gang, in de badkamer op het balkon en rond haar bed. Gelukkig voor haar sliep er niemand in het bovenbed, die had zich erdoorheen moeten ploeteren!
Om dit soort redenen slaap ik het liefste in kleine vrouwen dorms en als het kan neem ik een twee persoons kamer. Maar Australië is erg duur, zelfs de boodschappen, en in niet aan het einde van mijn budget een stukje vakantie overhouden!

  • 28 November 2013 - 14:18

    Bep Heijnen:

    Hi Daniëlle, Wat een mooi tocht lijkt me dat met die watervallen,daar ben ik dol op. Komen er nog foto"s van? Je hebt gelijk hoor dat je op het treintje bent gestapt, dat moest gewoon zo zijn. Wel een gedoe zeg met die kamergenoten, heb ik nog mazzel gehad afgelopen week: mt 6 pers.op een kamer alles keurig bij het eigen bed. Er was er alleen eentje die bang was in het donker en steeds het licht naast haar bed aanknipte. Zelfs het snurken viel mee, de meesten hadden trouwens oordopjes in, was dus niet echt nodig, wel een slaapmasker, ha, ha.
    Dikke knuffel van Bep

  • 28 November 2013 - 14:37

    Hans Wijnhof:

    Zeer herkenbaar allemaal. Hoe lang blijf je nog in Cairns? Heb je al in de Lagoon gezwommen? Heb ik elke dag wel gebruik van gemaakt, want het was toen erg warm. Fantastisch toch zo'n gratis mooi zwembad. Ga je nog duiken bij het GBR? Have fun en leuk dat je Joanna hebt leren kennen. Hans

  • 30 November 2013 - 10:07

    Monique:

    haha die Daan, vertel me wat over dorms, ik heb het ook allemaal meegemaakt. Soms leuk soms ergerlijk...Soms is een gemengde dorm beter, mannen zijn niet van die rommelkonten en vaak als ze smorgens vroeg moeten opstaan zijn ze veel stiller...Mijn record was 12 man/vrouw op één kamer!
    Vermaak je! en misschien helpt het, hier is het koud en regenachtig...X

Verslag uit: Australië, Michaelmas Cay

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13779

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: