Mission Beach en Ayr - Reisverslag uit Alva, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Mission Beach en Ayr - Reisverslag uit Alva, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Mission Beach en Ayr

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Alva

Met de greyhound 'hop on hop off' bus (die je vooraf online moet reserveren) komt ik 2 uur later in Mission Beach. Een klein uitgerekt dorp aan het strand. Eigenlijk bestaat Australië uit een lange strook van 50 km langs de oostkust + Het midden in de woestijn (met ayers rock en Alice Spring) + het nooden rondom Darwin en als laatste een stukje westkust met Perth. Australië bestaat voor de rest uit woestijn en landschap zonder water. Er zijn hier weinig rivieren, terwijl kanalen en slootjes een onbekend fenomeen zijn. In Mission Beach is niet veel te doen, dat was ook mijn bedoeling; slapen, zonnen, zwemmen in het zwembad bij het hostel enz.
In de zee zwemmen kan niet vanwege het kwallen seizoen. Het water wordt 29 graden aan de oostkust. Door de stromingen op het rif en het ondiepe water reproduceren kwallen zich razendsnel en ze zijn gevaarlijk. Er zijn vooral 2 soorten. Een kwalbeet kan 20 keer erger zijn dan een wespenbeet. En er zijn dodelijke gevallen bekend. Dus mn vinnen en snorkel zijn hier waardeloos.
Ik maak een wandeling langs het strand en ga kijken bij een grasveld waar walibi's komen om te grazen. De foto's lukken maar de walibi's zijn heel schichtig en nemen snel 'huppelend de 2 poten'. Na een relaxdag pak ik weer de bus verder zuidwaarts. Ik ga naar Ayr. Hiervandaan ligt het wrak waar ik wil duiken op een half uur varen. Er is geen winkel te vinden, dus laat de dame van het hostel (tevens de duikshop) ons wat boodschappen doen. Deze blijken overbodig als ik 's avonds wordt uitgenodigd door drie Australiërs op hun BBQ. Bijna elk hostel heeft een BBQ die je kunt gebruiken. Burger erop en klaar. De volgende dag zijn we er helemaal klaar voor. Helaas stormt het nog steeds en na de lunch en 2 x uitstel krijgen we een definitief afstel. Ik kan m'n duikdag omboeken naar morgen en ga duimen dat die wel doorgaat!

  • 03 December 2013 - 16:31

    Bep Heijnen:

    He Daan, wat jammer van het duiken hè? Nou het is wel eng met al die kwallen. Hoop dat je nog een paar mooie duiken kunt maken. Was het BBQ-en gezellig met die Ausies?
    Als ik op het kaartje kijk naast jouw stukje, dan zie ik toch wel water onder en ten hoogte van Bowen, is het daar niet mooi om heen te gaan? Je kunt ook altijd nog "op blote voeten door de woestijn", net als in dat boek, maar dat scheen niet helemaal waar te zijn. Doe ook maar niet, je moest je voeten eens verbranden, heb je met duiken geen last van.
    Zet 'm op wereldreizigster! Duik ook even een paar leuke mensen op. Fijne voortzetting van je reis en hartelijke groet van Ton en Bep.
    P.S. We zullen aan je denken met de sint en je ook missen, zeker weten. Dikke zoen! >3

  • 04 December 2013 - 18:02

    Juud:

    Hoi Daan,

    Inmiddels krijg ik een aardig beeld van Australië.
    Wat betreft het landschap heb ik altijd een ietwat andere voorstelling gehad. Je schets ten aanzien van de woestijn, de onderwaterwereld en de waterarme grasvelden verrassen me toch nog.

    Wat heerlijk voor je dat je je ei zo goed kwijt kunt in het duiken. Je treft in ieder geval mensen die daar ook hun plezier in vinden.
    Via de app heb ik begrepen dat je nu voor drie (duik)dagen weer verder trekt naar een volgende bestemming. Doe voorzichtig, maar geniet!!

    Mijn vervolg via de app...

    Groet,

    Judith en Sinterklaas

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Alva

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 13786

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: