Blue Mountains - Reisverslag uit Elsternwick, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Elsternwick, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

10 Januari 2014 | Australië, Elsternwick

Met de huurauto via de highway in een uur naar de voet van de Mountains. Het info Centre geeft tips en we zijn snel bij de falls. Ruud rijd en Anoek en ik letten goed op. Toch even wennen dat links rijden. Dan komen we bij een rand van een bergwand. Een hike langs cliffen, prachtige vergezichten en de Weaping rock (huilende steen) brengt ons naar een waterval. Ok, niets vergeleken met wat Nigeria Falls, nee in de verste verste niet, maar aardig. Lekker verkoelend en echt iets anders dan de gebruikelijke stranden langs de kust van noord naar zuid dat ik de laatste weken heb gedaan.

Dan de grotten van Jenolan. Hier zijn de uitzichten fantastisch, de rivier prachtig en de omgeving lijkt een rit door de bergen van Oostenrijk in de zomer. De grotten zelf zijn uitgestrekt. Inmiddels zijn er 10 van goed toegankelijk voor publiek. Een uitdagende klautertocht is dus geen optie. Maar deze oudste grotten ter wereld bevatten bijzondere wetenswaardigheden en zijn prachtig om in te lopen. Daarnaast leven er vogelbekdieren in de rivier. Deze zijn redelijk schuw en worden in het Engels: blatypos genoemd. Ik heb er twee kunnen ontdekken. Ook nog een rock Walibi, waardoor de aanvullende wandeling langs het water de moeite waard was.

Als laatste 'attractie' in de Blue Mountains; de stenen rotsen en valleien in de omgeving. De drie zusters (stenenformatie) is het bekendste. Hier zien we de zonsondergang. Echt een aanrader.
De toeristische stoom trein en skyrail laten we aan ons voorbij gaan.

En dan..... Mot regen, 14 graden en mist! Ben ik terug Nederland? Nee, het weer is grillig. Dus dat wordt een dagje shoppen, uitgebreid lunchen en lezen. Ach, dat is wennen en lang geleden! Neeee ik wil nog niet terug!

• 11 Januari 2014 - 15:37

Tessa:

Hoi Daan. Wat een mooie foto's. Daar doe je het voor!
    Groetjes van Tessa

• 11 Januari 2014 - 16:57

Monique:

Coole pics Daantje! Geniet er nog lekker van! X

• 11 Januari 2014 - 18:37

Bep Heijnen:

Hallo Daan, Wat een mooie trip zeg. die uitzichten en dan die grotten , echt mooi. Was het straaltje van de waterval zo dun dat je het niet op de foto kunt zien, of heb je er geen foto van gemaakt? :-)
    Voorzichtig hoor met dat links rijden! knuffel van Ton en Bep

Verslag uit: Australië, Elsternwick

Actief sinds 19 Okt. 2013