Sydney, New Years Eve - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Sydney, New Years Eve - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Sydney, New Years Eve

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ryde

Ach als je toch in Australië bent moet je ook het vuurwerk op New Year Eve zien! Zeg maar een soort afvinken van je Bucketlist (al stond hij er voor oktober nog niet op!) De stad is al dagen in voorbereiding. Secrurity wordt ingehuurd, een speciale website met informatie en op de dag zelf en waar je een goed zicht hebt. Straten worden afgezet en openbaar vervoer draait extra diensten zelfs tot 4 uur in de ochtend. Omgeving van restaurants en cafés wordt ook afgezet. Al vanaf begin van de middag houden mensen hun plek bezet voor een goe uitzicht plekje, cruises worden verkocht voor 500 euro en restaurants en cafés met uitzicht vanaf 80 euro. Alle kades lopen snel vol en er zijn werkelijk miljoenen mensen op de been.
Ik zoek samen met Angela een plekje aan de kade. We komen op een panton terecht die nog warm is van de zon. Een soort gratis vloerverwarming. Er zijn drakenshows, vuurshows, dansers en entertainment. Daarnaast hebben wij goeie muziek van de DJ in de club vlak achter ons, want alles is hier open en half buiten. Het vuurwerk is prachtig! Het geheel is erg indrukwekkend en er hangt een leuke speciale sfeer. Ja, ik ben blij dat ik er was.
1 januari wordt iedereen in het hostel een beetje duf wakker. Ik ga het wereldberoemde Bondi strand een bezoekje brengen. Nou, dat idee had ik niet alleen! Bondi is overvol, net als de bussen er naartoe. Er zijn surfers die elkaar de loef afsteken en tegen elkaar aan surfen. Zwemmers die maar op twee gedeelten van 75 meter het water in mogen. Het lijkt wel een grote mierenhoop. Net een super warme dag in Zandvoort. En het is hier heet, maar al snel aangenaam door wat bewolking. Begin van de middag ga ik terug naar de binnenstad om In Hydepark wat te lezen en rond te kijken. En natuurlijk een zomerjurk te scoren. Mmm ik heb echt genoeg jurken gekocht, kijken of ik ze ga dragen in Nederland. Ik heb weer een mooie zomer besteld (zoals elk jaar)!
Dan ga ik naar Chris. Een Zaankanter die al 15 jaar in Sydney woont en lid is van de Zaanse motorclub de Bokbeffers. De bus stopt voor zijn deur. Ik krijg een warm welkom. De avond brengen we kletsend door, samen met Annelien die de vlg dag naar Istanbul reist.
Ik blijf totaal 4 nachten en de tweede dag is het relaxen, reisplanningen maken en 's avonds gaan we eten en wat drinken in een plaatselijke pub met wat vrienden van Chris. De volgende dag nemen we de Ferry naar de stad. Sydney ligt aan het water en bestaat uit verschillende 'wijken' met vaak eigen beach. We hebben afgesproken met mijn reisgenoten van de komende 2 weken. Het is heel gezellig en zodra de zon zich laat zien zoeken we het strand van Manly op. We lunchen, zonnen, snacken, drinken en lachen. Heel leuk. Chris en ik ronden de dag af met kroketten en frikandellen. Ja, ik ben echt bij een Nederlander!
De volgende dag laat Chris me Sydney zien per motor. Goh, ik heb al zo lang niet achterop gezeten en dan in heuvelachtig gebied, best wennen. Maar al snel is mijn angst weg. Chris is een uitstekende motorrijder en blijkt ook een prima toergids. We zien de Harbour-brug van verschillende kanten, rijden langs het Operahuis, veel pleinen, parken en standbeelden en na een drankje gaan we bij Chris thuis BBQ-en met weer 2 nieuwe gasten (Bo en Stefan uit Zaanstad) van Hotel Sven. Dat is de naam van Chris in Australië. Er zijn nl teveel mannen die Chris heten, dat kwam dus niet zo uit tijdens zijn emigratie....De steaks zijn verrukkelijk; een beetje groot, maar dat mag de pret niet drukken. Het is een zwoele avond en we blijven lang buiten met een heerlijke versnapering. Ja, Hotel Sven is een aanrader!

  • 04 Januari 2014 - 15:57

    Wendy:

    Klinkt echt als een super jaarwisseling!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt hoor, leuk leesvoer!
    X

  • 04 Januari 2014 - 21:44

    Bep Heijnen:

    Hi lieve Daan, dit reisverslag "klinkt"al een stuk gezelliger zo met die Zaankanters, die mensen kom je ook overal tegen he! :-) Leuk die hond achterop de motor of is dat jouw metamorfose? :-)
    Heb nog niet op youtube gekeken naar het vuurwerk in Dubai maar wel in de krant gelezen wat dat kostte, niet normaal joh. Iets van 256 miljoen of zo. Nee, daar ga ik echt niet heen, Dubai staat niet op mijn lijstje. Ben blij dat je het zo leuk hebt gehad met Oud en Nieuw nog een paar weken te gaan.
    Lieve groeten van Ton en mij. XXXX

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ryde

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 13786

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: