Python?... as in snake ? - Reisverslag uit Euwylong, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Python?... as in snake ? - Reisverslag uit Euwylong, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Python?... as in snake ?

Blijf op de hoogte en volg

30 December 2013 | Australië, Euwylong

De reis van Stradbroke naar Byron Bay via een bus, Ferry, taxi, trein en bus. Een hele onderneming maar t lukt. Byron is een klein artistiek dorpje aan zee waar de hippy,-en surfcultuur omarmt wordt. Het strand kent ook wat gras en bomen zodat het aangenaam vertoeven is. Ik kom de dag voor kerst aan wat de belangrijkste dag is. De dorm die ik geboekt heb is, zo vertelde de telefoon de telefoniste, op het eiland in een tent met 4 bedden. Maar ze verzekerde me dat het geen kamperen was. Goed, want dat lijkt me niets!
Ik wordt door een leuke meid naar m'n 'tent' gebracht. Ze legt uit hoe e.e.a. werkt en waar ik alles kan vinden. Net voor we een bruggetje oplopen zie ik een grote hagedis. Ik vraag of dit de huis hagedis van het hostel is want hij lijkt niet bang. No, is het antwoord. There here many lizards(hagedissen) just like bush-turkeys and pythons.... terwijl ze zonder om te kijken doorloopt. In de veronderstelling haar niet goed verstaan te hebben zeg ik; pythons, as in the snake? Ja, die maar ze zijn niet giftig en komen niet op het terrein omdat we teveel lawaai maken! Slik......
Het is de dag voor kerst en iedereen is opgewonden. Kerstavond is groter dan kerstdag en er zijn diverse feestjes georganiseerd. Iedereen doet de laatste inkopen en de koelkasten in de gezamenlijke keuken puilen uit. Ik ken niemand en voel me niet in een feest stemming. Uiteindelijk praat ik via internet met m'n neefje Jon en m'n vriendin Tessa. Daarna dwaal ik wat rond in het dorpje, waar alles of dicht is of besloten en eet ik om half 12 een pizza. Niet heel feestelijk.
1e kerstdag lees ik lekker een boek en kook ik zelf. Als ik naar de tent loop om te gaan slapen kijk ik goed om me heen. De tent staat op een soort eiland met bomen, struiken en een boardwalk. De kamers zijn een houten skelet met voor en achtermuur, ramen, schuifpui en muren van zeil met daaromheen een tweede tentlaag. Ingenieus gemaakt en midden in de Bush, dus je hoort de dieren onder de vloer. Tijdens het lopen zie ik net op tijd voor mijn ogen een enorme spin. Brrr. O ja, daarom wilde ik hier niet kamperen!
De volgende dag huur ik weer een fiets. Ja, laat ik maar weer eens een 'lookout' bezoeken. Ik worstel weer heuvel op en bereik de top bezweet. Een cola light is de magere beloning, waarna ik de wandeling langs de vuurtoren naar het oostelijkste puntje van het Australische vasteland opzoek. Het uitzicht is weer fantastisch en ik zie 10 dolfijnen langs de kustlijn zwemmen. Altijd leuk. De rit terug is snel en ik merk dat mijn dag erop zit. Mijn enkel vindt het weer voldoende. Dus terug maar het hostel, liggen, boek erbij en wachten op de dag van morgen.
Dan onmoet ik zomaar achter elkaar enkele Nederlanders. Van lezen komt niets, maar ik ga nog wel wat drinken met Ruud en Anouk. Zij pakken de bus terwijl ik dat morgen doe. We spreken af om begin januari samen naar de Blue Mountains te gaan, of wat er van over is. In oktober zijn er enorme bosbranden geweest, dus ik ben benieuwd.
Ik reis naar Coffs Harbour waar ik 3 dagen lekker niets doe bij het zwembad, heerlijke vis haal om zelf op de BBQ klaar te maken en wat rondloop. Niet echt opwindend, maar goed om even bij te slapen. Reizen is soms best vermoeiend.

  • 30 December 2013 - 08:21

    Wendy:

    ..klinkt een beetje eenzaam Daan!
    Wel leuk om een tropische foto incl kerstmuts te ontvangen!
    Zo beleef en zie je wel onwijs veel en kom je aan je lichaamsbeweging al is het wel ff anders dan in nederland naar de kroeg fietsen!

    Maak veel plezier! x

  • 30 December 2013 - 11:04

    Bep Heijnen:

    Hi lieve Daan, sorry dat ik op de laatste verhalen van jou nog niet gereageerd heb. De reden was een niet werkende laptop. Die weggebracht en zaterdag weer opgehaald. Werd daarna wel geconfronteerd met vele berichten die doorgelezen en/of beantwoord moesten worden. Maar alles op zijn tijd, dus die twee gemiste van jou komen nog aan de beurt.
    Wat sneu dat je geen leuke gezellige Kerst had. Doodeng hoor de lizards en kans om een pyton tegen het lijf te lopen, brrr. Daar moet ik ook niet aan denken. die spinnen trouwens ook niet, hoewel grote soms nog wel meevallen. Wij zijn hier ook niets gewend natuurlijk. Heb je foto nog niet gezien op FB, maar dat komt goed, wilde eerst je bericht beantwoorden. Hoop dat je in elk geval een leuke Jaarwisseling hebt! Lieve groeten van Ton en Bep

  • 30 December 2013 - 21:24

    Petra:

    D'day mate...
    Dapper hoor... kamperen tussen de creepy crawlers...getver :) Zo'n python is nog wel gaaf maar die spinnen....ieuw!
    Jammer van de kerstdagen maar wel weer gezellig dat je wat dutchies hebt ontmoet waarmee je naar de Blue Mountains gaat! Hoop dat het nog de prachtige blauwe waas heeft als vèr terug in de vorige eeuw toen ik er rondliep... zo zonde die branden van enkele maanden geleden :(
    Tja..reizen is geen vakantie maar best hard werken :) Geniet van je rustdagen en zorg goed voor je pootje!
    Dikke zoen!! X

Verslag uit: Australië, Euwylong

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 13783

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: