Reizen in Maleisië - Reisverslag uit Kampung Lubuk Buaya, Maleisië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Reizen in Maleisië - Reisverslag uit Kampung Lubuk Buaya, Maleisië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Reizen in Maleisië

05 November 2013 | Maleisië, Kampung Lubuk Buaya

De dag in Kuala Lumpur valt wat tegen. Een moderne stad die uit de grond is gestampt met nog veel in aanbouw. We maken foto's bij de Petronas twin tower (uit de film 'entrapment'), kijken bij de KL tower en lopen 1 van de vele luxe shopping centra in. We kunnen onze draai niet vinden en besluiten naar t hotel te gaan voor massage en sauna. Iedereen in Kuala Lumpur spreekt goed Engels, maar niet in de hotel spa; Nynke krijgt een dronken ADHD masseuse, Petra een iets rustigere dame die even de juiste druk moet vinden en de rest duikt het (koude) bubbelbad in en daarna de warme sauna in. De stoom cabine krijgen we niet aan de praat, maar de rekening valt alles mee! Een ervaring rijker en illusie armer. Na een laatste drankje komt t afscheid. De meiden vliegen zonder Sandra en mij naar huis.

De volgende dag vertrekken we per vliegtuig naar Penang. Een eiland in het noordwesten. We hebben een hostel. Dat is wennen: fantasieloos en sfeerloos, maar de straten maken veel goed. Georgetown is een levende stad met veel oude gebouwen en streetart. We boeken online onze overnachtingen voor de komende week in een eettentje. Heerlijk, 3 nachten in een luxe resort op Langkawi. Wat een vooruitzicht!
Daarna de stad verkennen. De gebouwen blijken best lelijk. Een museum, wandeling en 2 regenbuien verder brengt ons bij een voedselstal waar we mogen aanschuiven bij een dame met haar dochter, die geen idee hebben waar Nederland ligt, maar ze raad de noedels aan. Ook mogen we toetasten in tapas die zij besteld. De worst is lekker. Daarna een zwart ei met donkergroen eigeel....tja....later hoor ik dat deze delicatesse een 1000 dagen ei is. Laten we zeggen de noedels maakten alles goed. Een heerlijke maaltijd voor € 0,75!
De volgende dag wandelen we verder in de stad. Streetart, een waterkrokodil, ratten, een winkelcentrum (7 verdiepingen) een massage en flink wat kilometer brengt ons bij de Pasar Malang waar wij de attractie blijken te zijn. Geen toerist te vinden en we mogen proeven en kopen zelf onbekende etenswaren met wisselend succes.

Dinsdag varen we dan richting ons resort op Langkawi in een snelle ferrie. Minder luxe dan de boot naar Terschelling maar dat mag de pret niet drukken. Als we maar blijven drijven. Ons resort is heerlijk. Lekker relaxen en goed eten.

• 05 November 2013 - 11:27

Juud:

Getver....dat ei! Ik werd er al misselijk van toen ik het alleen al las!

Ga nu eerst maar weer even genieten van de luxe in Lan(g)kawi!!
    Heb je de zonsondergang bij Eagle Square al kunnen gezien? Dat schijnt prachtig te zijn.
    Dat klinkt mij in ieder geval veel beter in de oren dan een vies ei en onhebbelijke masseuses..

Gaat het fysiek allemaal goed Daan?
    Hoe is de luchtvochtigheid daar?

Tot gauw weer,
    Judith XX