Laatste dagen in Maleisië - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Maleisië - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Maleisië

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2013 | Verenigde Staten, Chinatown

In Langkawi doen we niets. 3 dagen genieten van de warmte, het strand, het zwembad en een heerlijk luxe kamer. Her vertrek naar Kuala Lumpur op vrijdagavond is niet aantrekkelijk, maar Sandra vertrekt zaterdag naar huis, dus we hebben nog 1 dag. Ons hostel is ruim, mooi en schoon. Een prettige sfeer en na aankomst blijven we lekker in de rooftopbar hangen tot laat.
De volgende gaan we zelf de stad verder verkennen. De hitte belet je veel te doen, maar we maken toch een flinke wandeling langs gebouwen en de vele musea. We eindigen in China Town op de markt als het begint te hozen. En dan ook echt hozen. Ruim 2 uur kunnen we alleen bij de vele winkeltjes kijken en wachten. Een verse jus en maar 1 aankoop verder (netjes toch) gaan we naar t hostel voor t afscheid. San terug naar Amsterdam, ik weer naar de rooftopbar.
De volgende morgen ga ik zelf op pad. Doel: de Batu Caves, een Hindoetempel met een een gouden standbeeld ervoor van 42 mtr hoog. De tempel is 400 mtr lang en ligt op 100 mtr hoogte. Je kunt er komen door een trap van 272 treden. Ik kies als vervoer de metro. De metro werkt bovengronds en is goedkoop maar niet super snel. Verder zijn er zo'n 4 verschillende bedrijven, die elk een deel uitvoeren, best ff zoeken dus. De metro's zijn modern, airconditioning, brrr ik vond t koud Sandra! Je kunt zelfs het stopcontact gebruiken (of zit die express alleen bij de rolstoel ruimte) Verder zijn ze heel schoon, je mag er dan ook niet eten, drinken, roken, een dier meenemen, kauwgom kauwen of kussen. O, en op t station geldt hetzelfde maar als extra; je mag niet op t spoor lopen. Wat je dan weer allemaal op de roltrappen naar t perron niet mag, daar zal ik je niet mee vermoeien.
De Batu Caves zijn ok, maar niet adembenemend. Er zijn ook apen (makaken). Veel apen, brutale apen. Ik heb in een verleden niet zo'n goede ervaring gehad met één aap, zodat ik wat afstand hou. Ze zijn te onbetrouwbaar en hebben mijn iets te grote hoektanden! Maar die kleintjes blijven aandoenlijk.
Ik reis terug in de 'woman only' coupe en loop nog wat langs de winkeltjes en ga voor t laatst echt Aziatisch eten! Dan beland ik in een winkelcentrum in een buitenwijk. Weer geen toerist te bekennen. In de 'foodcourt' verkopen ze schaafijs met fruitsap, fruit, nootjes, maispap en gestampte Mexicaanse bonen. Dit wordt veel verkocht en gegeten als toetje, ik sla dit keer over. Dag Azië, Hallo Australië.

  • 10 November 2013 - 16:26

    Bep:

    Heerlijke afsluiting op Langkawi met Sandra. Zal wel vreemd zijn om nu alleen overal op af te gaan. Wel heel goed van je hoor! Ton en ik wensen je een heel goede reis naar Australië. Het avontuur tegemoet.
    In Australië tref je weer iemand toch?
    Liefs van Ton en Bep

  • 10 November 2013 - 18:35

    Juud:

    Hoi Daan,

    Wat een belevenissen en wat weet je leuke beschrijvingen te geven.
    Ik doe helemaal een beetje met je mee!
    Ik ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen in Australië, ik heb zo het gevoel dat je het daar hartstikke gaaf zult vinden.

    Ik bedacht me net dat onze berichtjes nu wel heel snel over te brengen zijn. Prettig natuurlijk, maar......waar is de tijd van de handgeschreven brieven gebleven?
    Ooit, jij zat toen voor een ander avontuur alleen in Amerika, hebben we heel wat brieven geschreven. En zie hier.....blogs, apps, mails, sms-jes, facebook (van Beau) etc.
    We zijn jaren verder en we volgen elkaar nog steeds, waar ook ter wereld! Geweldig Daan!

    Morgen is het hier St. Maarten.
    De grabbelton staat al weer klaar, de lampion van Mae hangt in de gang en de kaarsjes zullen branden. Een heel ander verhaal dan jouw zonnigere oorden.......veel plezier in Australië.

    Groet ook van Jeroen, Beau en Mae.
    Judith xxx


Verslag uit: Verenigde Staten, Chinatown

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13788

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: