Reizen langs de kust - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Reizen langs de kust - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Reizen langs de kust

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ryde

Tussen de tours door geniet ik van de Australische kustlijn. Elke plaats biedt tours aan op het water, naar een eiland of naar de plaatselijke bossen/dierenwereld aan. Daarnaast zijn er echte partytowns met nachtclubs en bars. En rustige pittoreske toeristenplaatsen waar de bevolking erg relaxed en vriendelijk is. Je wordt standaard aangesproken met; honny, love, dear of sweethaert. Haast kennen ze alleen in de grote steden, maar dat is niet te vergelijken met de Nederlandse haast.
Het plannen van mijn stops en slapen kost soms wat tijd maar met internet is het goed te boeken. Zonder auto kun je nu eenmaal niet spontaan op pad of ergens stoppen. Dat vind ik wel een beperking, dus wellicht dat ik in januari een paar keer een auto huur. Ik ben 4 dagen in Agnes Waters gestopt omdat het hostel heel lay-back is, schoon en een super sfeer kent. Er zitten geen sloten op de deuren, maar niemand raakt je spullen aan. Je handtas neerzetten en even weglopen is echt geen probleem. Het hostel heet Cool Bananas en er worden tours aangeboden die anders zijn; yoga op t strand, een eco tour met klei pakking en een prachtige sunset kayak tour. Een van de dagen huur ik een fiets om naar de andere zijde van het dorp te fietsen. Veel heuvel op en veel zweten maar dat mocht wel weer eens. Ik beloon mezelf met een mega milkshake en een prachtig uitzicht. De sunset kayaktour is ook prachtig en bijzonder. Aan de oostkust heb je natuurlijk alleen een sunrise, maar hier steekt een deel van het land zodanig uit dat er ook zee is aan de westkant. Wat een leuke bonus.
De bus brengt me na 5 uur in Hervey Bay. Het hostel heeft geen soul (net niet schoon, net niet gezellig, net te veel kapot of te oud). Ik zoek de kleine pier op waar een man net een stingray heeft gevangen. Hij stelt me gerust door aan te geven dat de haken wegroesten binnen 24 uur door het zoute water. De stingray wordt weer vrij gelaten. Verder zie ik blauwe kwallen die minder gevaarlijk zijn dan de ander die meer noordelijk te vinden zijn, maar nog steeds kunnen prikken. Je kunt hier weer in zee zwemmen zonder 'stingersuit'. Dan kom ik Mel& Pat tegen die met hun kinderen de Possums voeren met fruit. We raken Aan de praat en ze hebben een kleine fruit boerderij waar ze hulp hebben tegen vergoeding van accommodatie en maaltijden. Dit zijn dus vaak jonge backpackers. Ik mag ook de dieren voeden en Mel maakt een foto als bewijs. Wat een leuke avond.

  • 16 December 2013 - 11:10

    Wendy:

    Wat een geheel andere wereld!
    Lijkt me super zo relaxt!

  • 16 December 2013 - 15:59

    Petra:

    Je gaat lekker Daan ! Leuke foto's.... en we willen méér foto's! :)

  • 16 December 2013 - 20:22

    Fia En Rene:

    Ziet er weer top uit, mooie fotos weer. Gr xx

  • 16 December 2013 - 21:03

    Alexandra:

    Klinkt goed Daan, maar waarom je niet voor 'yoga op het strand' hebt gekozen snap ik niet…. haha ;-) Zo'n heerlijke zonnegroet, plank, hond en kat….

  • 16 December 2013 - 22:46

    Bep Heijnen:

    Lieve Daan, wat een paradijselijke plaatjes! Ook het verhaal erbij, klinkt zoooo romantisch! Dit lijkt me nou echt genieten, mooie natuur, zonsondergang, zee, strand. Zo'n Stingray, wat een raar beest lijkt me dat, het ziet er op de foto uit als een kwal. Ik zoek het wel op in Google. Nou honey, darling, tot de volgende keer he. Ik blijf maar even in de sfeer, ha, ha. Knuffel van ton en mij.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ryde

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 13784

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: