Frasier Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Frasier Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Frasier Island

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2013 | Australië, Noosa Heads

Mijn tour voor de komende 2 dagen speelt zich af op Fraser Island. Het grootste zandeiland ter wereld. Het heeft een regenwoud, bijzondere duinen en dingo's en dat allemaal op zand! 123 km bij 22 km. Hoogste duin is 224 meter boven zeeniveau. Verder zeer speciaal omdat het heel fijn zand is en een hoog mineraal gehalte. Verder zijn hier het zuiverste ras dingo's te vinden. Zo'n 200 wilde honden die van nature heel slank zijn. Voeren van deze dieren is een wettelijke overtreding waarvoor hoge boetes gelden. Hierdoor worden ze wel beschermd en ontstaan er geen gewelddadige dingo aanvallen. Zo dat voorzover de feiten.
De ferry brengt ons in 35 minuten naar het eiland. Ik krijg een nostalgisch gevoel het is net de hele oude versie van een texelboot. Alleen nog kleiner en met alleen four weal drives. Een ander voertuig is niet mogelijk omdat er alleen zandpaden zijn. Mijn tour begint in een soort eight weal bus, met sterke motor en grote wielen. De 'wegen' zijn hobbelig, opnieuw heb ik een soort kermis gevoel. We slingeren over de weg en worden regelmatig in de stoel gelanceerd. Tijdens de tour kom ik Katrina tegen uit Zwitserland. We hadden al eerder een leuk gesprek in Cool Bananas en samen de bus een dag eerder. We stopen eerst bij een meer waar we lekker kunnen zwemmen en zonnen. Dan doen we een eenvoudige regenwoud wandeling en een lunchbuffet bij het resort waar we slapen. De middag laat ik aan me voorbij gaan. Het is een lange hike door het zand, in de volle zon, heuvel op en heuvel af, langs een bos naar een meer. Ik wil mezelf sparen en blijk best moe te zijn. Het zwembad en mijn bed bieden uitkomst. Na het eten, waarbij nog een Duitse aansluit drinken we nog wat in de beachbar. Dat klinkt heel fancy maar is gewoon een pooltafel, wat picknick tafels en een paar jonge 'barmannen' die hun drankjes niet kennen en van een lijstje mixen! Mijn kamergenoten zijn 2 Deense cheerleaders met wie ik een drankspelletje doe, dat ik verlies. De volgende dag rijden we over het strand, wat sneller en minder hobbelig is. We stoppen bij het schipwrak wat het meest gefotografeerde plekje van australie is. Nou, dat is snel over, want het zijn nu nog een paar roestige overblijfselen, die. vast snel verdwenen zijn. Ik begin me af te vragen of ik 'te verwend' ben op het gebied van reizen.... Heb ik teveel gezien? Dan stoppen we bij gekleurde zandmuren. Tja, niets vergeleken bij Petra (Jordanië) of Cappadocie (Turkije) en zo kan ik doorgaan. Gelukkig denken meerdere reisgenoten hetzelfde en voel ik me minder 'overbereist'. Ik stap wel in het scenic vliegtuigje dat me over het eiland en langs de kustlijn vliegt. Prachtig. Dat is letterlijk een hoogtepunt maak ook een geweldige belevenis. Na een bezoek aan de champagne pool en een lookout zit de tour erop. Ik weet weer wat me tegen staat in die bustours. De gids zegt dat we familie zijn, maar verteld een vast riedeltje en doet geen moeite de groep te leren kennen en is eigenlijk een buschauffeur. Jammer, maar met de meiden was het gezellig! Ik ben bekaf terug in het hostel en na wat internetten en kerst shoppen ga ik op tijd naar bed. De komende dagen rustig Noosa verkennen, geen tours en een prachtige omgeving. Lekker vooruitzicht.

  • 17 December 2013 - 14:24

    Tineke:

    Nou Daan, het houdt niet op! Heb je al geturfd hoeveel trips en tours en uitjes je gedaan hebt deze reis? En allemaal natuur! Maar er is daar ook veel natuurlijk.
    All the best, wij zullen aan je denken als er hier met Kerst een dik pak sneeuw ligt en jij zit in het zonnetje. Fijne dagen, good luck. Knufffffel.

  • 17 December 2013 - 22:05

    Bep Heijnen:

    Wat een trip, ik wordt al doodmoe van dit verhaal en dan zit ik het maar gewoon te lezen. Dat geploeter en gehos door het zand. doe nu maar een beetje rustig aan Daan :-) ! Petra is trouwens de moeite waard, maar op dit moment kun je het een beetje zien, sfeer proeven, in Leiden, volkenkundig museum.
    Het is er t/m februari denk ik. Nog heel veel plezier en we wensen je mooie plekken om te zien. Liefs van Ton en Bep

  • 19 December 2013 - 09:51

    TUUR:

    Ik heb het ook gehad. Als je een paar maanden op reis bent ga je alle highlights bezoeken en na een tijdje ben je verwend omdat je al zoveel mooie dingen achter elkaar hebt gezien moet elke volgende attractie wel heel erg speciaal zijn om je te kunnen bekoren. Maar bedenk blijf genieten van de momenten want die komen niet meer terug. Liefs TUUR

  • 20 December 2013 - 11:06

    Monique:

    Lijkt mij een luxe probleem...Natuurlijk moet alles steeds meer de overtreffende trap hebben maar denk maar zo.. op kantoor is de overtreffende trap dat er misschien af en toe een nieuw schilderijtje aan de wand hangt waar je dan mag van genieten...Haha.... geniet jij maar lekker van alles wat je ziet en meemaakt! Ik ben nog steeds jaloeeeersssss.......X

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 13789

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: