Noosa, even relaxen - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu Noosa, even relaxen - Reisverslag uit Ryde, Verenigd Koninkrijk van danielleisevenweg - WaarBenJij.nu

Noosa, even relaxen

Blijf op de hoogte en volg

23 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ryde

In Noosa heb ik een hostel met een klein zwembad. Lekker omdat het best warm is. Ik doe rustig aan en ga de eerste dag naar de markt in Eumundi met veel lokale kunst, sieraden en kleding. Samen met Mimi koop ik wat rommeltjes en eten we een Duitse braadworst, met sauerkraud wat ze zo mist (naast de poffertjes tent!). 'sMiddags loop ik op het strand dat voor het eerst echt een strand is waar veel surfers zijn en mensen zonnen. Nergens zie je zonnebedjes en parasols. Wat begin ik die europesche stranden te waarderen! De volgende dag waag ik me aan een lange hike/wandeling in het national park. Mooi, beetje klimmen, langs het naaktstrand en veel 'boardwalks. Ik ontmoet Jeff, die naarmate het gesprek vordert geobsedeerd is door naakt, sex, vrijheid en vrijen met onbekende.... Heel toevallig heb ik precies de tegenover gestelde mening van hem. Hum, hoe zou dat nou komen. Hij blijkt dichter te zijn (althans zo ziet hij zichzelf). Na doorvragen heeft hij geen verblijfplaats maar hij start in januari een vaste baan. "Good for you Jeff, and so nice meeting you"
Ik gebruik een uitgebreide luxe lunch. Ik begon ook de Aussie te begrijpen met hun houding richting dieren. Je ziet echt overal vogels, lizards, of andere voor ons bijzondere dieren, dat je onverschillig wordt en bijna de schoonheid ervan vergeet. Nu ook weer prachtige parkigaaien (geen idee maar ik vindt het een goed verzonnen ras door mezelf). Laatst ook bij de busstop heel veel ganzen, eenden en zoals een local zei; garbish birds (hij kende duidelijk het ras niet, maar wist dat ze alles eten!) .
In de late middag ga ik wat winkelen en scoor ik een leuk jurkje en doe ik inkopen voor het avondeten.
De meeste backpackers koken uit budget overweging, helaas eentonig rijst of pasta. Ik eet vaak in een restaurant, maar dit keer koop ik een heerlijke steak om zelf te bakken. Het wordt soms saai om weer alleen een restaurant binnen te stappen. 's Avonds en de volgende dag weigert mijn enkel mee te werken. Hij is pijnlijk en volledig stijf. Ik lijk Lucielle Werner wel. Gelukkig heb ik genoeg inkopen gedaan voor alle maaltijden en bied het zwembadbedje uitkomst. De volgende avond is het BBQ snack time, in het hostel. Iedereen krijgt een broodje worst en er wordt een spelletje gespeeld, dat soms heel grappig is. Ik pak daarna m'n spullen, ga op tijd naar bed om de vroege bus naar Brisbane te nemen om daarna een onnatuurlijk route te volgen naar Stradbroke Island. Geen backpackers hier. Maar een tropisch vakantieparadijs voor Australiërs en een leuke duikplek!

  • 23 December 2013 - 09:02

    Yvonne Beltman:

    leuk... erg mooi daaar

  • 23 December 2013 - 13:49

    Manon Bergmans:

    Hey Danielle,
    Geweldig om al je verhalen te lezen! Erg bijzonder wat je allemaal meemaakt! Die duiken, de beschrijvingen van de natuur en cultuur, echt magnifiek! Geniet nog maar lekker van al dat bijzonders en alvast hele fijne feestdagen;-)
    Liefs Non

  • 24 December 2013 - 10:37

    Marcel :

    Lieve Daan,
    Geniet nog lekker daar. En een hele fijne bijzondere kerst!!
    Dikke knuffel van Nic-Jan en mij.
    xxxxx

  • 24 December 2013 - 14:05

    Monique:

    Goh Daantje het strand ziet er inderdaad niet zo leuk uit, maar niet heus.....Zonnebedjes en parasols, who cares?!
    Alvast hele fijne (en warme) kerstdagen!!! en nog steeds: GENIET!!!
    XMo

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ryde

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13778

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 28 Januari 2014

Australie bekijken

20 Oktober 2013 - 11 November 2013

Visjes kijken

Landen bezocht: